Блог за Маркетинг и Бизнес развитие

Всичко, което трябва да знаете е, че е възможно!


20 януари 2012, петък

Как се изгражда бранд?

Необходимо е ежедневно подобряване на работата във фирмата, последователност в рекламата и ефективен маркетинг.

С постоянство и ефективност!

Когато започнахме работа, фирма Ачерно беше една от малкото фирми, които успяваха да предложат висококачествен интериорен дизайн в България. В началото фокуса падна върху това да успеем да ги позиционираме между съществуващите фирми предлагащи интериорен дизайн, в това число и сред първите резултати в Google, което се оказа трудна, но постижима задача. Много фирми могат да се похвалят с подобни успехи. За нас това беше само стъпка по пътя за създаването на бранд.

Представянето на това, какво се случва в Ачерно по точния начин и на точното място, както и ефективната реклама ни позволи да представим работата на може би най-доброто студио за интериорен дизайн по начин, по който да успее да докосне хората и марката Ачерно да се запомни.

За всяка фирма е важно да успее да накара хората да я асоциират с услугата или продукта, който предлага. Когато се работи професионално и последователно, резултатите не закъсняват.

Статистиката ни показва, че обема на търсенията в Google за acherno вече изпреварват търсенето на услугата интериорен дизайн. Бранда се роди!

06 октомври 2011, четвъртък

Силата на свободният софтуер

CIO e първото списание в България за ръководителите на предприятия, отдели и проекти в областта на информационното осигуряване. То е специално адресирано към всички, които формират идеологията и стратегията за развитие на информационната система в организацията. Списанието разглежда актуални направления, методи и инструменти за създаване на съвременни ИТ решения и ще представя практически опит в тази област. Във фокус за списанието са и най-добрите практики при разработката, внедряването и използването на информационни системи.

Предимство на отворените технологии е нулевата инвестиция при тяхното внедряване. Предизвикателство са неочакваните проблеми и обучението на служителите, които нямат предишен опит с програмите

Софтуер с отворен код

Обикновено плановете за разширяване на бизнеса вървят ръка за ръка с необходимостта от използването на легален софтуер. За малките фирми цената на информационните решения често се оказва предизвикателство. Затова често въпросът при избора на информационни решения е дали да се купят лицензи за необходимия софтуер, или да се намери алтернатива. В Ачерно се насочват към отворените технологии. Изборът и внедряването на продуктите отнема около година.

Използването на безплатни продукти или решения с отворен код има и предимства, и недостатъци. Появата на неочаквани бъгове например се компенсира от цената. Не малко предизвикателство е и обучението на служителите, които нямат предишен опит с програмите.

Предимство при използването на този вид технологии е, че не се налага инвестирането на много финансови средства в ИТ наведнъж. При платените решения потребителят влага много пари в специализиран софтуер, чиито проблеми вече са отстранени. При безплатния, средствата се разпределят напред във времето за разрешаване на възникващите спънки. Този подход е подходящ за стартиращи фирми, тъй като изисква малък или никакъв капитал.

Информационни решения

За визуализациите дизайнерите от Ачерно използват Blender, продукт с отворен код на Blender Foundation, който се явява алтернатива на 3D Studio Max. Софтуерът се развива динамично, като версиите се обновяват на всеки 2-3 месеца.

Честите ъпдейти имат и предимства, и недостатъци. Заедно с новите функции идват и новите бъгове. Затова работата във фирмата трябва да е така организирана, че проблемите да се решават в движение и да не се прекъсва дейността, а служителите да се възползват от новостите. Голямо предимство, че се работи с модифицирана версия на Blender, която оправя някои проблеми и отразява спецификите в начина на работата на Ачерно.

Студиото за интериорен дизайн използва безплатния 2D CAD софтуер DraftSight, продукт на Dassault Systеmеs Corp. Макар версията да е още ранна и възможностите и да са ограничени, DraftSight успява успешно да замени използването на AutoCAD в работата по интериорните проекти.

Друг програмен инструмент за служителите на студиото за интериор Ачерно е платеният продукт V-Ray на фирма Chaos Group. Той превръща 3D моделите във фотореалистични изображения. „Преценихме, че си струва да купим този софтуер, защото лицензната му политика е много гъвкава и не е скъп”, отбеляза Димитър Колев. Според политиката на Chaos Group лицензът е зает само когато потребителят работи активно със софтуера. Така цялата фирма може да го ползва само с няколко лиценза.

Информационните решения допринасят и за автоматизацията на дейността на студиото за интериорен дизайн. Компютрите са свързани в мрежа, така че всеки служител има достъп до проектите, по които се работи, от всяка работна станция. Различните библиотеки, които се използват, се синхронизират автоматично, а промените по работните файлове се запазват с пълна история. Системата се грижи да не възникват конфликти от едновременната работа на няколко души с файловете. Служителите разполагат с преносими USB устройства, на които имат предварително конфигуриран целия софтуер, с който се работи във фирмата, и могат да го използват на външни компютри, без да е необходимо отново да се инсталира или конфигурира. Поддържането на информационната среда е поверено на фирма Алмеро, която се грижи още за маркетинга и бизнес развитието.

Технологиите като конкурентно предимство

Основно бизнес предимство на Ачерно е не началният капитал, а информационните решения, избрани и внедрени във фирмата, както и непрестанното търсене на възможности за подобряване производителността на работата. Затова ролята на технологиите като инструмент, подпомагащ творчеството на екипа, е безспорно голяма. „Целта ни е да не се разчита само на креативността на дизайнерите, а да има работен процес, да може да се поема работа и да се върши качествено на разумна цена.”, каза в заключение Димитър Колев.

* Статията е публикувана в брой 9/2011 на списание CIO

18 март 2011, петък

Цената като инструмент

Бизнесите, в които е трудно да се даде цена предварително, не са никак малко. Когато се предлага комплексна услуга, съставена от много различни по вид и по сложност етапи, дефинирането на цена е изключително трудна задача. Често спецификите при работата с клиент са толкова много, че е много трудно да се направи съпоставка между отделните проекти. Клиентите обаче се интересуват от цената и тя е част от информацията нужна им за да вземат решение. По-подобен начин стоят нещата и с фирма Acherno, където цената на един интериорен дизайн – включващ в себе си проектиране, ремонтни дейности и обзавеждане, е строго индивидуална за всеки клиент и обект. Изправени пред задачата да представим цената по-начин, който да е максимално информативен и да не подвежда хората, решихме да я представим като инструмент. Цената е важна, но наистина важна е само за хората, които харесват това, което правите. Затова решихме да я представим във Facebook и то само за хората, които са харесали страницата на Acherno.

facebook

Разработихме приложение за Facebook, където показваме реализираните проекти в зависимост от цената и малко или много човек би могъл да добие представа за това кое, колко струва. Не на последно място Facebook играе роля на важен канал за комуникация с клиенти, а цената е именно за тях. Представяйки нещата по този начин се надяваме да увеличим броя на хората, които стават почитатели на Acherno във Facebook, а в по-дългосрочен план и клиенти.

21 февруари 2011, понеделник

Да разгърнеш потенциала си в MentorMate

В ИТ сектора, от основно значение за развитието на един професионалист се оказва изборът на правилната фирма, в която да работи, както и точния момент да започне работа там. Много хора отиват в големи фирми на позиции, на които остават безкрайно дълго и работят много под потенциала си, което в дългосрочен план намалява конкурентоспособността им като специалисти. Друго не по-малко важно нещо е възможността да се работи на ръба на технологиите, което макар и напрегнато е интересно и перспективно. Една такава фирма ни откри и вече работим по общ проект, а именно развитието ѝ до един от основните играчи на ИТ пазара в България.

logo-left-2
Кое прави MentorMate конкурентна и кое е причината да работим заедно - най-вече огромния потенциал, който компанията има. Фирмата не е много малка или съвсем нова - има си история от почти 10 години. Мениджърите във фирмата са отворени към нови идеи, имат опит в това, което правят и печелят за клиенти един от най-голмите фирми(Fortune 500) в САЩ.
Основните плюсове са, че в момента се гради ядрото на фирмата и всеки има шанс да се докаже и да се развива професионално, има отворени позиции за високо квалифицирани специалисти на ниво Solution Architects и Technology Experts, които в по-големите фирми са отдавна заети. Възнагражденията не се базират на сложна фирмена политика, а са в зависимост от личните постижения на всеки, който успее да се докаже като професионалист в това, което прави. Проектите, по които се работи са интересни и покриват широк спектър от технологии - от стандартните Java  и .NET до такива базирани на набиращите голяма популярност в момента мобилни платформи - iPhone и Android.
Каква е ролята на Алмеро - да помогне целия натрупан до момента потенциал на MentorMate да се реализира в България.

16 февруари 2011, сряда

Какво търсят хората?

Много често се налага да се взимат решения за това как да се представи един продукт или услуга. Маркетингово проучване би могло да помогне, но когато искате да се ориентирате бързо, без да губите време и/или пари за проучвания, може да проверите какво търсят хората и да намрите отговора на вашите въпроси в Google Insights.
Google Insights for Search
Много често най-добрите бизнес решения се крият имено в отговора на въпроса: “Какво търсят хората?”. Не се подвеждайте единствено по търсенето! Може нещо, което никой не е търсил до момента да се окаже една невероятна възможност – стига да накарате хората да го потърсят. Ако успеете графиката ще отразява не само търсенето, но и успеха на вашия бизнес. В бизнеса са важни, както търсенето така и предлагането!
20 януари 2011, четвъртък

Услуги за бизнеса

Напоследък все по-често ми звъни телефонът с предложения за участия в различни каталози, справочници, публикуване на ПР статии, реклама и какви ли още не услуги и продукти насочени към бизнеса. Това, което ми прави силно впечатление е, че единствения въпрос, на който фирмите предлагащи услуги за бизнеса са си отговорили, когато са определяли това, което предлагат е с какво тяхната услуга или продукт би бил полезен за “моя” бизнес. За съжаление има такива, които не могат да отговорят дори на този въпрос, а се надяват да направят продажба. За мен, обаче много по-важен е отговора на въпроса - не с какво, а колко това което предлагат ще бъде полезно за “моя” бизнес. За бизнеса е интересно да знае влагайки сумата Х в дадена услуга или продукт, колко ще му донесе или спести това. Повечето фирми, които се опитват да предлагат реклама, да речем, нямат никаква представа каква е нейната ефективност. Единственото, на което се разчита е това, че ви я предлагат “много евтино”. За бизнеса цената като абсолютна стойност няма абсолютно никакво значение. Макар и малко повърхностно казано бих се радвал да платя 10 пъти повече ако знам, ще бизнеса ми ще реализира 10% печалба на направените разходи.

Ако ще предлагате услуга или продукт за бизнеса, отговорете си поне на тези два въпроса: С какво това, което предлагате ще е полезно? Колко полезно ще е? Ако имате отговора на тези два въпроса, половината работа вече е свършена.

07 декември 2010, вторник

Да отидеш на зъболекар

След 3 месеца усилена работа дойде време да представим още един проект. Ако имате нужда от добър зъболекар, д-р Младен Камбов ще се радва да ви помогне. Първото, което може да се види от нашата работа по този проект е официалният сайт: http://www.kambov.com.

д-р Младен Камбов - Зъболекар

През цялото време докато работихме по него сме се стремили да отразим взискателността към детайла с която д-р Камбов работи. Получи се един изчистен сайт, изпипан до най-дребния детайл. Успяхме да го интегрираме със Facebook и с Blogger, правейки ги неразделна част от цялостната визия на сайта. За професионалната визия на сайта основен принос имат и страхотните снимки, които Y-Photography направиха в зъболекарския кабинет с участието на Корнелия Митева.

Как започна работата по сайта може да прочетете в Поглед, скрол и клик!

02 декември 2010, четвъртък

Ритъмът на бизнеса

За да може да планирате правилно един бизнес е необходимо да имате лесен поглед върху това какво се случва във фирмата и най-вече, какво се случва в работата с клиентите и дали то съответсва на маркетинга – как се отразява рекламата и PR-а върху броя на запитванията, а от гледна точка на бизнеса каква част от запитванията се трансформират в клиенти, колко струва едно запитване и колко се печели от един клиент. Така стана и с фирма Ачерно, обаче попълването на Excel-ски таблици след всяко обаждане по телефона, всеки имейл и всяка среща се оказа толкова скучно и неудобно. че чак невъзможно. Опитахме се да погледнем нещата от друг ъгъл. И резултата е едно приложение за IPhone, работи идеално и под Android, което е винаги с теб, стои ти в джоба докато си в сресща, докато отоговаряш на запитване или си четеш пощата и съвем не е толкова скучно, колкото попълването на таблица.

Разработка на приложения за IPhone

Информацията която се въвежда от тлефона се изпраща директно към Google Analytics, където лесно може да се види ритъма на бизнеса и да се съпостави с данните от рекламата и активността в сайта. Освен възможността да се следи работата с клиенти добавихме и възможност за следене на медийната активност – публикуване на статии, албуми във Fecebook, предавания и др. Приложението може да се ползва от няколко човека едновременно, а данните са достъпни почти в реално време.

Google Analytics

В началото въпроса беше дали подобно начинание си струва усилията и дали няма да ни отнеме повече време да го реализираме, от колкото ще спести, докато се ползва. За наша радост отговорът се оказа еднозначен. Планирането, разработката и тестването на приложението ни отнеха 3 дни и се оказаха освен лесни и много забавни. Неслучайно толкова хора се прехласват по мобилните технологии.

04 октомври 2010, понеделник

Поглед, скрол и клик!

layout Как трябва да бъде представена информацията на един сайт? Отговора на този въпрос трябва да се търси от две различни гледни точки: Тази на посетителя, който най-вероятно е попаднал на сайта с цел да реши даден проблем (Не рядко проблема за решаване е как да са загубят 10 минути). Другата гледна точка е тази на бизнеса или как да се спечели доверието и интереса на посетителя и той да се превърне в клиент. Попадайки на сайта, човек иска с едно скролване на мишката да разбере какво предлагате, кои сте, каде се намирате, колко струвате, кои са клиентите ви (Доволните и Недоволните) и още сума ти неща. Минималстичните начални страници просто разпиляват първите секунди от най-наситеното внимание на посетителите. Идва въпроса колко да е широк и висок един сайт. Макар да няма еднозначен отговор има някой златни числа, към които се придържат един не малък брой сайтове: Ширина - 960 (дели се на 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 15 и 16 и стои добре на почти всички рамери екрани), Височина около 2400 точки. Много често, когато си мислите как искате да ви изглежда сайта се ограничавате в размерите на лист А4, предлагам ви да добавите още един отдолу иначе си поставяте много тесни граници. Самата информация на сайта е въпрос на това как най-добре да задоволите любопитството на посетителите и да им спечелите поне малка част от доверието. Не забравяйте, че първото нещо, което някой прави като влезе на даден сайт е да го погледне и да скролне. Ако не искате като стигне до долу да натисне x, се погрижете да му е интересно по цялата дължина на сайта и скролвайки да получава отговорите които търси, а като стигне до края, да има как да продължи в сайта, а не извън него! Ако искате може да погледнете как изглежда прототипа на сайта на един от проектите, по които работим, тук.

24 септември 2010, петък

Игра на домейни

Оказва се, че това как се казвате в Интернет е много по-важно от това как се казвате в действителност. Google взима предвид името на домейна при подреждане на резултатите при търсене, което може да доведе до това, че фирмите които имат дейността си в името излизат по наред. Избора на име е нещо индивидуално и не мисля, че трябва да се съобразявате с Google точно за това. Как може да решите този проблем. Решението е да си създадете поддомейни http://usluga.firma.com, които да са кръстени на дейностите който извършвате. За Google те са отделни сайтове, което има и положителни и отрицателни страни. Отрицателните са, че трябва да популяризирате всеки един по отделно, за да излизат на челни места при търсене, също така трябва да имате достатъчно съдържание за всеки един от тях. Ако просто създадете по една страничка и сложите собствен поддомейн едва ли ще спечелите нещо. Внимавайте и да не дублирате съдържание между тях, за да не се конкурирате със себе си - дублирането на съдържание не се харесва на търсачките. Ползите са че поддомейна ще е такъв какъвто си искате, ще можете да оптимизирате всеки сайт за специфични думи и няма да се чудите как да използвате 20 вместо 3 думи в началната си страница. Не на последно място ползата за посетителите. Ако предлагате добре сегментирани услуги ще можете да ги представите цялостно без да става какафония от цени и информация като по този начин ще направите навигацията по лесна. Като си купувате домейн си купете два - няма нужда от десет. Кога е удобно да имате втори домейн: - При офлайн реклама. Можете да настроите втория домейн да препраща към основния ви и да броите посетителите от него. Вместо да публикувате основния си домейн в офлайн рекламата можете да ползвате помощния, така ще имате измерител и на печатната си реклама.
20 септември 2010, понеделник

Истинската цена на рекламата - CPM, CPC, CPA

CPM - цена на 1000 показвания
CPC - цена на клик
CPA - цена на “Полезно действие”

Защо цената на рекламата е по-висока от това което си мислим? Ето как изглежда резултата от рекламата: Човек вижда банера; Клика на него; Става ви клиент. Ако се загледате в тези три стъпки ще забележите най-важната: Става ви клиент. Повечето рекламни кампании се планират на обратно и резултатът е далеч от очаквания. Най-важният въпрос е колко печелите от един клиент, да речем 100лв (Отговора на този въпрос е в зависимост от предлаганата стока и услуга, не пропускайте да си отговорите първо на него). Следователно всяка сума по-малка от 100лв дадена за довеждането на един нов клиент си струва или ако си купите реклама с CPA под 100лв правите добра сделка. Как да изчислим цената на клик или на показване обаче. Не случайно дори Google предлага възможност за реклама CPA само за избрани кампании. Ето и някои приблизителни цифри на които можете да се базирате: 1 от 150 посетители става клиент, а от 1000 показвания на банер получавате по 4 клика. В този случай цената на клик която си струва да платите трябва да е по ниска от 100лв / 150 = 0.60лв CPC или 0.60 * 1000 / 250 = 2.40лв CPM. Сега остава да намерите изгоното предложение. Докато тече рекламата е важно да следите ефективността и, защото особено в началото често се оказва, че сайта който рекламирате просто не задържа посетителите и вместо 1 от 150 да ви става клиент е много по-малко 1 от 300 или дори по-малко. Ако успеете да подобрите тези показатели реално намалявате осезаемо и цената на рекламата. Преди да си похарчите парите за реклама се уверете, че си струва.
17 септември 2010, петък

Пари за реклама, пари на вятъра

Парите похарчени за реклама могат лесно да се превърнат в пари дадени на вятъра. В случая ще анализирам онлайн рекламата. Пред повечето фирми стои въпроса дали да си похарчат парите за реклама в утвърдени сайтове на по-висока цена или в по-малки и неизвестни за по-малко пари. И отговора на този въпрос е: Нито едното от двете. Когато се планира рекламата е важно да се знае, че тя e ефективна не когато достига до голям брой хора, а когато достига дo всеки човек голям брой пъти, статистката сочи 21 за да направи впечатление. От това следва, че като се избира къде да се рекламира е важно да се изберат сайтове, в които броя на завръщащите се посетители е голям: Мейл, Фейсбук, Замунда. Важното е един посетител колко пъти посещава съответния сайт за времето на рекламата - колко пъти ще му бъде показана тя, ако е под 21 пъти значи са пари на вятъра. Друго не по-малко важно е демографската характеристика на сайта, в който се рекламира да е близка до тази на сайта, който се рекламира. Интересите на посетителите също са от значение. Не си давайте парите на вятъра.
17 август 2010, вторник

Козметика и СПА продукти от Мъртво море

BoriBel - Козметика и СПА продукти от Мъртво море

Това е проекта, по който работим в момента: фирма Борибел официален вносител за България на натурална козметика от Мъртво море с марката Mineral Beauty System. Продуктите са висококачествени и на добра цена, фирмата присъства на пазара от доста време, и е позната на доста СПА центрове и козметични студия.
Месец и половина след като започнахме работа по този проект, дойде време да направим първата голяма стъпка - пуснахме онлайн магазин. Защо започнахме от магазина? Има няколко потока на клиенти, единият е на хора, които целенасочено търсят козметика от Мъртво море, запознати са с нейните предимства, другият е на такива, на които продукта не е познат, но би им бил от полза и третият е от случайни хора решили да опитат. Имено в този ред и ние решихме да действаме. Първоначално да задоволим търсенето на продукта от хора, които го познават. Ето за това първо направихме магазина по начин, по който поръчката да е максимално опростена, а информацията да е достатъчна, но не прекалено изчерпателна (за техническата страна на нещата може да прочете тук). Следващата стъпка е да го популяризираме така, че при търсене на козметика от Мъртво море да излиза на първите места в Google. Едва, когато приключим и с този етап си струва да се захванем с работата за привличане на останалите клиенти, всяко нещо с времето си. За наш късмет още в деня след премиерата на магазина дойде и първата поръчка.

29 юли 2010, четвъртък

Ако не сте готови да отделите поне 30 секунди от вниманието си, недейте!

Напоследък е много популярно SEO-то или оптимизиране на сайта за по-добро представяне в търсачките (разбирай Google). Много хора обаче го разбират погрешно макар, че го правят добре. Това да изкараш сайт на първите места в Google е сравнително лесно, по-интересният въпрос е „Какво от това?”. Специфичното при Google е, че хората го ползват за да си свършат работата, а това един сайт да е изкуствено на първо място означава, че ако не е полезен сте им загубили 30сек. Имайки предвид, че вниманието е едно от най-ценните неща, които може да получите, да го пилеете е безразсъдно. Преди да се захванете с SEO, по-добре помислете колко е полезно съдържанието на сайта за хората, които го посещават. Няма нищо полезно в това хората да знаят как се казвате и във флаш интрото на сайта ви. Ако хората попадат на сайта ви и си тръгват след 30сек значи им губите времето. Не случайно това как се подреждат сайтовете в резултатите от търсенето е тайна. Google правят всичко възможно да пречат на това някои да губи времето на хората и съм почти сигурен, че напоследък използват някои непопулярни методи за да следят какво се случва в първите 30сек. За това преди да си загубите времето със SEO помислете дали резултата от това няма да е още загубено време и направете нещо полезно.
23 юли 2010, петък

Най-простият онлайн магазин

За последният проект, по който работим, ни трябваше онлайн магазин. Отговора на въпроса какво да изберем не е много прост. Ако ползваме някоя от популярните платформи ще стане лесно и бързо, но ще трябва да се съобразяваме с начина и на работа. Изискванията ни са продиктувани не от технологиите а от маркетинга.
  1. Искаме продуктите представени по определен начин – най-важното за един магазин е как изглежда витрината му.
  2. Искаме процеса на поръчка да е възможно най-прост – магазина е малък, нямаме нужда потребителите да се регистрират, плащането е само при доставка т.е. няма нужда от онлайн разплащане, а и не мисля, че в БГ някои пазарува онлайн освен с плащане при доставка
  3. Искаме html-а да е чист и лесен за SEO – това как е направен магазина оказва огромно влияние на разхода за реклама, малко по-напред в търсачките пести пари.
  4. Да работи бързо – под 1сек на страница, за да изглежда като хората.
  5. Да е съвместим с повечето браузери – нямаме намерение да връщаме клиенти, защото не са „облечени” като хората.
  6. Да е лесен за поддръжка и постоянни промени – все още не знаем, в какъв вид ще постигнем най-добри резултати, така че истинската работа по структурата на магазина ще е след като проработи.
  7. Да позволява точен анализ на поведението на клиентите: какво, как и защо купуват.
Може би има платформа която отговаря на всичко това, но ние не я открихме. За това решихме да подходим творчески и да махнем технологиите, които не ни трябват. В крайна сметка останаха само HTML и JavaScript останалото замина в кофата. Продуктите са около 100, така че няма по хубаво нещо от гъвкавостта на това HTML да е писан на ръка, а не генериран. Освен това всичко ще е 100% SEO без компромиси. Едно от малкото неща, които се променят са цените и трябва да е лесно – решението Google Spreadsheets или онлайн алтернативата на Excel с възможност за споделяне и работа по един файл от много хора с качеството на Google. Връзката с него - няколко реда JavaScript и данните от таблицата в Google Docs се появяват в реално време в магазина. Поръчките пак там, но на обратно. Освен това си има и вградено известяване по имейл. Пазарната количка – малко находчивост и JavaScript и работи по добре от много от останалите онлайн магазини (Няма проблем с Back бутона и Refresh-а, което е често срещано). Анализа на цялото нещо пак през Google, този път Analytics такива репорти каквито има там, няма в нито една платформа. Скоростта на цялото нещо е константа и не зависи от сървъра може да се хостне дори на безплатен хостинг, страниците са си просто html, по-бързо няма как да стане. Добавихме и няколко глезотии, като гео позициониране и автоматично смятане на цената за доставка и кодове за отстъпки. Крайния резултат е онлайн магазин ръчна изработка с приятен дизайн чист код. Стана бързо под 1 месец . Ще може да се види в средата на август след като приключим работата по важните неща – цени, условия, доставки.
22 юли 2010, четвъртък

Преди да рекламираш тествай

Много е лесно да се похарчат пари, още по лесно е да се похарчат пари за реклама. Рекламата се смята за разумна инвестиция и повечето хора са склонни да се съгласяват да отделят пари или да вложат усилия в рекламата на сайта си. Преди да похарчите пари и усилия за реклама, тествайте дали сайта работи. Не забравяйте за IE6 или 25% от посетителите, които дори не знаят колко са прецакани, всъщност. IE6-7 си има собствено мнение по много въпроси и ако не сте се съобразявали с него от самото начало, което не препоръчвам, защото докато се работи по един сайт не си струва всички промени да се нагласят за всички браузери, най-добре е да си поиграете със сайта преди да доведете потенциални клиенти и 25% да видят в повечето случай неща, които не могат да се опишат с думи. Според мен най-добрия срок за реклама на един сайт е месец след официалното му пускане тук там. Изкушението да го популяризирате веднага често води до разочарование, точно когато най-малко ви трябва – в самото начало.
21 юни 2010, понеделник

Пътя, по който поемаме

Защо тази услуга и точно в този формат? Защото вярвам че идва време, в което българският бизнес ще започне да работи в услуга на обществото и това, дали даден бизнес ще се развива ще се определя не от това, какви далавери прави, а от това колко много хората, които го правят обичат работата си и с това колко са полезни за някой. Смятам, че подобни фирми трябва се подкрепят една друга и тази идея да се пропагандира. Най-хубавото е, че ситуацията в момента е много благоприятна за тяхното развитие. Единственото, от което те имат нужда е някой да застане зад тях и да им помогне да блеснат и да променят света около себе си.